torsdag 3 juni 2010

Protestera mot större barngrupper!

Min gamla kursare Kajsa Heinemann är en riktig hjältinna. Hon slåss mot för stora barngrupper på förskolan. (Hon lyckades till och med få Moderaterna att backa, eller de backade efter att både DN och SvD skrivit om uppropet.) Jag har skrivit på hennes upprop, och tycker att ni också ska göra det (gör det här)! Här kan ni gå med i deras Facebook-grupp.

Läs också Kajsas debattartikel om barngrupperna på Newsmill!

Som ni säkert har förstått vid det här laget så gillar jag förskolan och hela systemet med förskolan. Och jag gillar INTE när man monterar ner förskolan eller börjar glömma bort varför vi har en allmän förskola för alla barn (även barn till föräldrar som jobbar på obekväma tider).

Läs mer om vad jag skrivit om förskolor här och här!

Inga kommentarer: