tisdag 13 oktober 2009

Aldrig hemmafru

Sorry, hinner inte skriva så mycket. Har mycket i mitt liv. I går var jag så stressad att jag glömde att min man fyllde år... Glömde alltså att uppvakta honom på morgonen (höll på att fixa en annan uppvaktning på jobbet). Kom på det tio minuter efter att vi hade skilts åt. Inte bra. Och jag har varit gråtfärdig sedan dess... Inte bara för hans skull, utan också för att det är ett tecken på hur stressad jag faktiskt är.

Men hur stressad jag än är skulle jag aldrig vilja vara hemmafru som 41 procent av de som svarat på frågan på mamas hemsida... (21 procent svarar nej.)

5 kommentarer:

KaosJenny sa...

Jag skulle heller inte vilja vara hemmafru och brukar flina när jag börjar virra till det eftersom jag av erfarenhet vet att jag då MÅSTE dra i handbromsen för att inte virra till det ÄNNU mer... Kram

Lilla O sa...

Aldrig! Förra veckan fick jag till och med ringa hem maken under min lediga onsdag då våra två sjuka ungar var helt galna.

Camilla sa...

Nej, jag skulle heller aldrig vilja vara hemmafru. Däremot skulla jag gärna vilja jobba lite mindre ibland, eller kanske pausa från jobbet för att prova på nåt annat. Omväxling förnöjer :-)

W sa...

Gulp. Aningslöst och historielöst.
Jag börjar undra på en gång; varför vill man vara hemma? För att man "vill" något eller för att man vill slippa jobba? Vad är det man vill göra hemma, vara mamma eller hushållsassistent? Handlar det om att man inte hittat rätt yrke? Handlar det om att Mama's läsare är föräldralediga kvinnor inne i sin första bebis-bubbla?

Personligen tycker jag nog att det mest är mentalt tungt att vara hemma. (föräldraledig just nu) Ändå har jag världens sötaste bebis och ett härligt förskolebarn, det är inte det. Jag blir liksom insnöad och längtar efter att få tillbaka min riktiga hjärna.
Min egen mamma var hemma under många år och det var INTE bra för någon i familjen. Det uppstod en rädsla för den värld som vi barn ändå måste ut och orientera oss i sedan. Hur fasen är man en vettig förebild för sina barn om man undandrar sig det ansvar som liksom ingår i vuxenlivet?

Alfa Tik sa...

Men hur förlegad är den här debatten???
Vad gör ni när ni är hemma? Självklart skyr man hemma"fru"livet om man sitter framför tv´n och kollar såpor och funderar på vilken färdigmat man ska servera idag.
Get a life!