fredag 18 september 2009

Kan inte låta bli...

Den här kvinnan, Terry Hekker, före detta hemmafru, skriver ju så fantastiskt bra och nyanserat:

"Rent statistiskt måste yngre mödrar i USA, som har män som framstår som trogna, inse att det finns en 50-procentig risk för en framtida skilsmässa. Det räcker tyvärr inte med att ha en bra utbildning, är man borta från dagens ombytliga arbetsmarknad för länge kan det vara svårt att komma tillbaka. Det är en fantastisk upplevelse att få vara hemma med sina barn (som jag aldrig kommer att ångra), men unga kvinnor bör hålla ett öga på arbetsmarknaden. Det är en form av försäkring som hon kanske aldrig kommer att behöva utnyttja, men som hon heller inte kommer att ångra att hon skaffat sig."

Och, Paul Anka har ju redan övergett en trogen hemmafru:

"Paul Anka hade varit gift i 37 år med modern till hans fem barn. Det blev skilsmässa 2000 och fyra år senare födde Anna Åberg hans son. De gifte sig först flera år senare."

Nu är kanske Paul Anka så gammal att han inte hinner gifta om sig, men annars, vem säger att han inte dumpar Anna när hon "blir för gammal"?

Kära gamla Elise Claeson förnekar sig inte heller. Nu har hon gett sig in i Anka-debatten:

"När jag sa upp mig från mitt fasta jobb för att bli hemmafru på obestämd tid bröt jag mot det allra heligaste i jämställdhetens välfärds-Sverige: jag visade att jag litade mer på min man och min familj än på staten och min arbetsgivare. Jag gjorde slut med Försäkringskassan och arbetslinjen. Jag blev fri att göra det jag tyckte var viktigt och helst ville göra."

Återigen: Paul Ankas förra fru litade också på Paul och det de lovade framför Gud: "Tills döden skiljer oss åt..." Liksom Terry Hekker. Visst kan staten svika också. Men staten lämnar en i alla fall inte för en 30 år yngre snyggare partner....

1 kommentar:

Fejkfinnaren sa...

http://blogg.aftonbladet.se/pappabloggen/2009/09/anna-anka-superstar