fredag 7 augusti 2009

Älskade dagis!


I går när jag hämtade min yngsta på dagis – jag har ju numera enbart 1 dagisbarn (de två andra går från och med i måndags på fritids) – stegade jag in mitt i en fantastisk scen.

Min dotter och hennes fröken står i badrummet och kramas. Och fröken säger: "Åh, vad du är mysig. Vad jag tycker om dig! Och vad jag tycker om att mysa med dig!" Och min dotter svarar: "Hm, det är mysigt. Jag är mysig!"

Det går inte att räkna gångerna jag har hämtat mina barn på dagis. ALDRIG har jag klivit in och kommit på någon fröken (förskollärare) med att vara dum, arg eller orättvis. Däremot har jag ofta klivit in mitt i sådana här ljuvliga scener. Och jag tänker: Vilken gåva till mina barn! Att de har relationer med andra vuxna som också tycker om och ser dem!

Åh, vad jag älskar dagis!

1 kommentar:

Helena sa...

Skolar in vårt (hittills) enda barn på dagis om någon vecka och Åh vad glad jag blev av det här inlägget!