lördag 25 april 2009

Så jävla normal!


Åh, vad jag gillar Nina Hemmingsson! Läste ni artikeln i DN i dag?

När jag flyttade från stan (Hornstull) till förorten (Nacka) för drygt ett och ett halvt år sedan köpte jag den här kylskåpsmagneten av Nina på Hallongrottan – den utmärkta feministiska bokhandeln vid just Hornstull.

Det var precis som tjejen på magneten jag kände mig... Gift, heterosexuell trebarnsmorsa och nu skulle jag bo i kedjehus i förorten också!! Så jävla normal!

När jag fyller år nu i maj önskar jag mig Ninas senaste album Så jävla normal.

1 kommentar:

ecoloco sa...

Ja, vem trodde att man skulle bli en vanlig förortsmorsa...inte jag iallafall - jag skulle ju bo i Afrika...fast nu vill jag inget hellre än vara hemma i mitt parhus och jobba i trädgården :-)

Du, jag har en liten utmaning till dig och Tinni när det gäller könsneutrala barnkläder: http://www.ecolocobloggen.blogspot.com

Fast, upptäckte just att ni ju i princip har svarat på frågorna i ett tidigare inlägg.

tjingeling
Loa