tisdag 28 april 2009

Alternativ till kärnfamiljen

Ni har väl inte missat att Ann Söderlund ska bli särbo? Modigt tycker jag! Så här skrev hon i sin blogg i går:

"Men det är klart, det finns inget facit för hur vi ska leva tillsammans i 50 år. För hundra år sen var en man som blev 50 en gammal man, idag ska vi uppfinna relatiosnhjulet tusen gånger om. Men jag tror på att det går. Man får gå utanför sina snäva ramar, man får ha god fantasi och försöka strunta i vad omgivningen tycker om att man går utanför kärnfamiljen. Är det egentligen någon som vet varför kärnfamiljslivet är så omhuldat. Vilka är fördelarna och vilka är nackdelarna, det funderar jag på nu."

Ann – vi älskar er som går utanför alla snäva ramar, alla ni som vågar försöka något annat, alla ni som vågar och orkar ta tag i problem och försöker lösa dem istället. Jag önskar att jag är lika modig som du om jag hamnar i din situation. Lycka till med ert nya liv!

Inga kommentarer: